Visa innoveert reiservaring consument
— 23 februari 2018De gehele dag zijn we onderweg: in de auto, met de trein, in de metro of met het vliegtuig reizen we heel wat af. Gedurende de reis wachten we ook heel wat af. In de rijen voor de kaartjesautomaten, de kiosken voor eten en drinken, de balie van de autoverhuurmaatschappij. Visa, gigant op het gebied van digitale betalingen, wil hier verandering in aan gaan brengen.
Visa, wereldwijd de grootste partij op het gebied van digitale betalingen, heeft vandaag aangekondigd een dienst te lanceren die het ontwikkelen van betaaloplossingen gedurende de gehele reis mogelijk moet maken. In het Transportation Center of Excellence, dat wordt geleid vanuit Visa’s Innovation Center in Londen, moeten samenwerkingsverbanden tussen transportbedrijven, reismaatschappijen, retailers en het bankwezen het reisgemak van de consument fors gaan verhogen.
We reizen immers heel wat af, maar stuiten gedurende iedere reis op onvolkomenheden die het comfort en gemak fiks hinderen. Bill Gajda, Senior Vice President, Innovation & Strategic Partnerships bij Visa: “De hedendaagse consument wil snel en vlot zijn volgende bestemming bereiken (…). Helaas is het kopen van tickets, het betalen voor parkeren of het tanken van brandstof vaak lastig; zulke dingen gaan niet zelden gepaard met lange wachtrijen, ingewikkelde ticketautomaten en verouderde transitsystemen.” Het Transportation Center of Excellence van Visa moet deze struikelblokken gaan wegruimen en de reis van A tot Z soepel laten verlopen.
Innovaties
Ideeën die uit het Transportation Center voort zullen komen verschillen per transportmiddel. Denk aan moeiteloos betalen voor brandstof (auto), overal contactloos betalen voor forenzen (openbaar vervoer) en geavanceerde ervaringen tijdens vluchten, met behulp van bijvoorbeeld virtual reality (vliegtuig). Gajda: “Visa heeft een omgeving voor samenwerking gecreëerd, waarin ontwikkelaars de reiservaringen van de consument opnieuw kunnen vormgeven (…) voor alle transportmiddelen.”