Viisi en Mollie roepen op tot sociaal werkgeverschap
— 29 april 2020Behalve multinationals als Unilever, Salesforce, Cisco en Orange Business Services en diverse impactpartijen heeft ook Mollie zich aangesloten bij WieZetJijOpEen.nu. Daarmee behoren zij tot de eerste 125 partijen die gezamenlijk oproepen tot solidair werkgeverschap via dit open platform. Dit initiatief van hypotheekadviesketen Viisi
Payment service provider Mollie van ondernemer Adriaan Mol heeft zich aangemeld om te laten zien er ook in moeilijke tijden te zijn voor haar medewerkers. “De online aankopen zijn de afgelopen weken enorm toegenomen doordat de winkels gesloten zijn”, zegt Ingeborg van Harten, Head of People and Places bij Mollie. “Dit zorgt voor veel meer werk voor onze collega’s, die het niet gewend zijn om thuis te werken. Onze medewerkers zijn hard nodig en we doen van alles om ze thuis gemotiveerd aan het werk te houden en ze te bedanken voor hun enorme inzet. Zo bieden we onze medewerkers coaching en een luisterend oor, mochten ze dat nodig hebben in onzekere tijden.”
Great Place to Work
Bedrijven en organisaties die passen op dit platform mogen zichzelf of elkaar aanmelden. Dit kan via de website zelf. Artikelen over de deelnemende bedrijven die in de pers zijn verschenen, krijgen een plekje op de site zodat men elkaar kan inspireren en motiveren. “Deze werkgevers kiezen heel bewust voor een peoplefirst-strategie”, zegt René Brouwers, directeur van Great Place To Work. “Dat is de slimste strategie die je nu kunt voeren en die op de lange termijn het meeste oplevert. Geweldig te zien en bovenal complimenten voor hun lef hierin.”
Negatieve aandacht
Tom van der Lubbe, co-founder van Viisi, is van mening dat er teveel aandacht gaat naar negatieve berichtgeving tijdens de coronacrisis. “Samen roepen we op tot meer solidariteit, uiteindelijk gaat het erom anderen te behandelen zoals je zelf behandeld wilt worden. Dit geldt niet alleen werknemers maar ook voor toeleveranciers, klanten en andere businesspartners.”