Innovaties in de financiële sector | FinanceInnovation
advert

Royal IHC kiest opnieuw voor servicedesk en on-site support van Fujitsu

Royal IHC en Fujitsu Nederland hebben een nieuw vijfjarig contract getekend voor de servicedesk en on-site support van de 2.700 Royal IHC-medewerkers. Daarnaast werkt Fujitsu aan een proof of concept (POC) voor de uitrol van de moderne werkplek, die voor medio 2023 gepland staat.

De afgelopen vijf jaar was Fujitsu ook al verantwoordelijk voor de IT-servicedesk en on-site support. “Aan het einde van ons contract hebben we bij verschillende leveranciers offertes aangevraagd”, aldus Jan van de Wouw, Group IT Director van Royal IHC. “Daaruit bleek al snel dat Fujitsu wederom het beste bij ons past. Tijdens een zorgvuldig consultancytraject hebben we samen onze behoefte vastgesteld, namelijk een betrouwbare partner die met een servicedesk en on-site support onze eindgebruikers maximaal en continue bedient. Om dit te bereiken gaat Fujitsu de servicedesk verder standaardiseren en blijft daarbij hoge kwaliteit service verlenen. Naast de continuering en verbetering van de servicedesk en on-site support kijken we uit naar de aanvullende samenwerking, waarin Fujitsu ons ondersteunt bij het waarmaken van onze moderne werkplek.”

Standaardisatie

Met ingang van het nieuwe contract zal Fujitsu de servicedesk 24/7 hosten vanuit het global delivery center in Lissabon. Vanuit hier kan Fujitsu garantie geven op bemensing en aanwezigheid van de juiste kennis en ervaring. Zo wordt de service meer gestandaardiseerd waardoor de eindgebruiker snel geholpen wordt en wat voor Royal IHC veel kostenefficiëntie oplevert. “Met de verhuizing van onze servicedesk naar Lissabon kunnen wij Royal IHC nog gerichter en effectiever helpen”, aldus Davy van Iersel, Managing Director van Fujitsu Nederland. “Door onze samenwerking in de afgelopen jaren weten we precies waar de behoefte van de medewerkers van Royal IHC liggen. Deze ervaring nemen wij ook weer mee in de komende vijf jaar, waarbij bereikbaarheid, standaardisatie en efficiëntie voorop staan. Bovendien werken we hard aan de proof of concept voor de moderne werkplek, waarbij we graag een werkplekservice gebaseerd op moderne technologie willen bieden.”

 

Over de schrijver

Redactie

Dit artikel is geschreven door één van de redacteuren van FinnanceInnovation.nl . Wij zijn dagelijks op zoek naar nieuws en achtergronden over innovaties in de financiële sector. Volg @FinanceInno om op de hoogte te blijven!