RBS ontwikkelt één app voor zakelijk en privé
— 23 juli 2014Royal Bank of Scotland (RBS) gaat één app ontwikkelen waarmee klanten zowel privé als zakelijk kunnen bankieren. Volgens de bank komt 40 procent van alle transacties van een mobile device, waardoor een betere service wenselijk is. In totaal gaat de Schotse bank 1 miljard pond investeren in hun digitale dienstverlening.
De investering in de verdere digitalisering van de bancaire dienstverlening gaat verder dan alleen het ontwikkelen van een app. Zo wordt er in een groot aantal servicecenters gratis Wi-Fi beschikbaar gesteld en kunnen klanten gebruik maken van Ipads. Tegelijkertijd worden er door bezuinigingen steeds meer kantoren gesloten.
Geldautomaten
RBS, dat inmiddels voor 81 procent in handen is van de Schotse regering, gaat ook het aantal geldautomaten uitbreiden. Deze zullen vooral in treinstations te vinden zijn. In de bankfilialen zal het voortaan mogelijk zijn om via de machines niet alleen geld op te nemen, maar ook om te storten. Op die manier moet de wachttijd bij de balie worden ingekort.
Investering groter dan gepland
Aanvankelijk zou er 750 miljoen pond in plaats van 1 miljard worden geïnvesteerd. RBS merkt echter dat er meer geld nodig is om de concurrentie aan te kunnen met bijvoorbeeld Barclays, dat al veel verder is met het digitaliseren van haar dienstverlening. Het is nog niet bekend wanneer alle innovaties, zoals de app, beschikbaar zijn voor de klanten van RBS.