PayPal introduceert one-touch betalingen
— 29 april 2015Vanaf vandaag is het mogelijk om je aankoop in één klik te betalen met ‘One Touch for Web’ van PayPal. Hierdoor is het niet meer nodig om je ID en wachtwoord in te voeren alvorens online te betalen.
PayPal kondigde vorig jaar al de komst van ‘One Touch for Web’ aan, waarmee ze aankopen, vooral voor smartphone-gebruikers, gemakkelijker willen maken.
Android & iOS
De grootste uitdaging voor de aanbieders van betaaloplossingen is de gebruikers de mogelijkheid kunnen geven om altijd en overal aankopen te kunnen doen. Snel en gemakkelijk betalen is hier uiteraard het belangrijkste en PayPal heeft nu na lang onderhandelen met Google en Apple een overeenkomst. Alle Android en iOS apparaten zullen met slechts een eenmalige aanmelding te gebruiken zijn voor het doen van aankopen over verschillende app’s.
Miljoenen webshops
De nieuwe functie van PayPal is beschikbaar bij alle online winkels die PayPal accepteren. De meer dan 160 miljoen gebruikers van PayPal kunnen nu dus sneller en gemakkelijker winkelen bij miljoenen online winkels. Dit allemaal door maar één enkele keer in te loggen voor meerdere aankopen over verschillende app’s en webshops. De one-touch betalingen zijn vooral voor mobiele apparaten, maar de betaalmethode is ook beschikbaar voor desktops.
Meer uitgaven
Bij PayPal geloven ze ook dat de one-touch betaling de gebruikers meer zal doen kopen. Lyft, een tegenhanger van Uber, lijkt hier de vruchten al van te plukken. De app meent een verdubbeling in conversie te zien sinds de introductie van one-touch technologie. StubHub, de online ticketshop van Ebay, zag ook al een verdubbeling in sales dankzij de one click aankopen.
Goede cijfers
Met de introductie verwacht PayPal dus een grote stijging in het aantal betalingen. In het eerste kwartaal van dit jaar stegen de betalingen al met 18 procent tot 61 miljard dollar. Het aantal aankopen steeg ook met 24 procent tot meer dan een miljard. Vooral de aankopen met smartphones en tablets zijn toegenomen, momenteel met een aandeel van 30 procent wereldwijd.
Meer over de ‘One Touch for Web’ is hier te lezen.