Partnerbijdrage: MyGo Matchmaker koppelt vakspecialisten en klanten
— 14 september 2020Het service platform MyGo brengt klanten en vakspecialisten uit talloze hoeken bij elkaar via een unieke matchmaker. Zo bieden onder andere hoveniers, elektriciens, loodgieters, maar ook juridische en financiële hulpverleners hun diensten aan op het platform. Het doel van MyGo is om het vinden van de juiste dienstverlener zo eenvoudig mogelijk te maken.
Wat is MyGo?
Doordat vrijwel iedereen bijna altijd online is, is de Gouden Gids inmiddels een relikwie uit vervlogen tijden. Omdat een eenvoudige zoekopdracht in Google onvoldoende is om de GG volledig te vervangen zijn er enkele aanbieders in dit gat gedoken. Deze websites brengen, vergelijkbaar met bijvoorbeeld Uber of Thuisbezorgd, potentiële klanten en dienstverleners bij elkaar. Een interessant initiatief op dit vlak is het service platform MyGo.
Op dit platform worden klanten uiterst secuur gematcht aan allerlei vakspecialisten. Dit gebeurt door middel van de MyGo matchmaker. Allerlei soorten dienstverlening voor klussen en projecten in en om het huis worden op het platform aangeboden. Daarbij kunt u denken aan hoveniers, elektriciens, loodgieters, maar ook juridische en financiële dienstverlening. De succesvolle match tussen vakspecialist en klant die hieruit komt wordt door het platform zelf omschreven als ‘vinden zonder zoeken’.
Het MyGo platform is de nieuwste ontwikkeling van het online marketingbureau AllFree BV uit Groningen. Al sinds 1999 bieden zij ondersteuning om ‘dienstverleners vinden’ zo makkelijk mogelijk te maken. Zo liep het bedrijf voorop bij de introductie van ‘naambellen’. Omdat technologische ontwikkelingen niet stilstaan bleef AllFree op zoek naar verbeteringen om het vinden van de juiste dienstverleners zo eenvoudig mogelijk te maken. MyGo biedt daarom zowel opdrachtgevers als dienstverleners een totaaloplossing met een breed scala aan mogelijkheden.
Hoe werkt de Matchmaker?
Elke dienstverlener kan zich eenvoudig als vakspecialist aanmelden op het platform. Daarbij wordt onder meer aangegeven in welke gemeenten de dienstverlener actief is en welke klussen er uitgevoerd kunnen worden. MyGo controleert vervolgens onder andere of er een vakgerelateerde KvK inschrijving is. Om de kwaliteit te borgen worden MyGo dienstverleners daarnaast ook gescreend op vakkennis, ervaring, klantgerichte houding en keurmerken. Zodra een dienstverlener door de screening heen is gekomen, komt deze in de database die achter de website schuilgaat.
Een succesvolle match tussen klant en vakspecialist begint bij MyGo met twee vragen voor de klant: “Wat moet er gebeuren?” en “Waar woon je?”. Dit is het eerste niveau match, waarbij er wordt gekeken welke vakspecialist deze klus in die gemeente aanbiedt. Daarna kunnen er nog verschillende mogelijkheden en voorkeuren ingevuld worden. Zo kunnen gebruikers onder meer aangeven of ze op zoek zijn naar een dienstverlener die een spoed en 24/7 service aanbiedt, een mobiele betaalmogelijkheid heeft en wat de dienstverlener doet op het gebied van Verantwoord Maatschappelijk Ondernemen.
Er zijn verschillende mogelijkheden om het daadwerkelijke contact te starten. Zo kunnen gebruikers kiezen voor:
- Direct een afspraak met een dienstverlener inplannen.
- De situatie eerst telefonisch doornemen met een dienstverlener.
- Vragen om later teruggebeld te worden door een dienstverlener.
- Een offerte aanvragen. (Dit kan bij meerdere dienstverleners tegelijk)
- Per e-mail een verzoek naar dienstverleners van jouw keuze sturen, bijvoorbeeld voor meer informatie
De voordelen voor vakspecialist en klant
Het grote voordeel van de MyGo Matchmaker is dat er direct een duidelijk overzicht is van alle vakspecialisten die de klus kunnen uitvoeren waar en wanneer dat nodig is. Daarnaast biedt het platform ook zekerheid en betrouwbaarheid doordat het uitsluitend met gekwalificeerde vakspecialisten werkt.
Het platform hanteert bovendien een zogeheten ‘Big Five’, belangrijke kwaliteits- en service maatstaven, waar elke Mygo dienstverlener zich bij inschrijving aan heeft verbonden:
- Kwaliteit
- Professionaliteit
- Omgangsvormen
- Communicatie
- Afspraken nakomen
Deze standaard garandeert positieve ervaringen voor het overgrote deel van de contacten die via het platform verlopen. Dit is dus niet alleen gunstig voor de gebruiker, maar ook voor de vakspecialisten.
Het grootste voordeel voor de dienstverleners zit hem natuurlijk in de tijd die bespaart wordt op marketing en andere manieren om nieuwe klanten te winnen. Hierdoor hoeft de vakspecialist zich dus niet bezig te houden met deze ‘randzaken’.