Mobiel bankieren door gebruik vingerafdruk
— 10 maart 2015ING introduceert als eerste bank in Nederland vingerafdrukherkenning in de Mobiel Bankieren App. Voor klanten is het mogelijk om in te loggen en betalingen te bevestigen met hun vingerafdruk. Hiermee maakt ING het gebruik van de Mobiel Bankieren App nog sneller en makkelijker voor haar klanten.
Ruim drie jaar geleden introduceerde ING het mobiel bankieren en het heeft sindsdien een enorme vlucht genomen. Op dit moment maken al 2,1 miljoen klanten gebruik van de Mobiel Bankieren App. De smartphone is voor veel Nederlanders het startpunt geworden voor het regelen van hun bankzaken.
Inloggen en betalen
ING introduceert vingerafdrukherkenning stapsgewijs in twee afzonderlijke releases. In de eerste release, die vanaf vandaag beschikbaar is op de nieuwste iOS-toestellen uitgerust met Touch ID, is inloggen met vingerafdrukherkenning mogelijk. Hiermee kunnen klanten inloggen in de app met hun persoonlijke vingerafdruk. Betalen gebeurt nog met de pincode. Op basis van de ervaringen met inloggen en feedback van klanten wordt vingerafdrukherkenning verder ontwikkeld. De verwachting is dat de tweede release voor de zomer wordt uitgebracht. Dan wordt het mogelijk om naast inloggen in de app, ook betalingen te bevestigen door middel van vingerafdrukherkenning.