InShared start volledig digitaal schadeafhandelingsproces
— 13 juni 2014Verzekeraar InShared is de eerste verzekeraar die begint met een volledig digitaal schadeafhandelingsproces.
InShared is wereldwijd de eerste verzekeraar wereldwijd die een dergelijk systeem introduceert. Andere in de branche maakten vaak wel gebruik van mobiele (front-end) applicaties, maar uiteindelijk moesten de gegevens ingevuld worden door mensen. Het grootste deel van de schadegevallen zijn vrij eenvoudig van aard, waardoor het systeem volledig geautomatiseerd kan worden. Bij de complexere schadegevallen zal er op de traditionele manier gehandeld worden, door middel van menselijke begeleiding en ondersteuning.
Besparing
Verzekerden kunnen voortaan snel en makkelijk schadeclaims indienen en hebben daarbij 100 procent inzicht over het hele proces, zowel in binnen- als buitenland. De verzekeraar verwacht op jaarbasis miljoenen te kunnen besparen met het nieuwe systeem. Volgens InShared komt dat haar klanten ten goede in de vorm van terugbetaling van de jaarbeloning.
Gemak
“Uit onderzoek weten we dat consumenten het indienen van schades vooral zien als gedoe, tijdrovend en niet transparant. Ze hebben vaak geen idee waarom de afwikkeling zoveel tijd kost. Wij maken met onze digitale schadehulp een eind aan deze ergernissen”, aldus Felix Tenniglo, directeur van InShared. “Waar een aantal verzekeraars stoppen, namelijk bij de schademelding, gaan wij een stap verder. Met de digitale schaderegelaar hebben onze verzekerden volledige én realtime online inzage in de afhandelingsstatus van hun schade. Dat is uniek binnen onze branche.”