Innovaties in de financiële sector | FinanceInnovation
advert

Fintech start-ups bij vijftig meest ‘disrupting’ bedrijven

Het Amerikaanse CNBC publiceerde onlangs de lijst van ‘Most Disruptive Private Companies’. Hierin worden de vijftig meest innovatieve bedrijven besproken. Fintech start-ups scoren opvallend goed en worden gewaardeerd voor hun innovatieve aanpak op de financiële markt.

De lijst wordt aangevoerd door geneesmiddelenbedrijf Moderna Therapeutics. Andere klinkende namen in de lijst zijn Dropbox, Uber en Square. Die laatste is het nieuwe betaalsysteem van Jack Dorsey, mede-oprichter van Twitter. De fintech start-ups worden geprezen om hun innovatieve aanpak en scoren steeds meer én hoger.

Enorme eer
Narratieve Science, een start-up die moeilijke data omzet in leesbare uitkomsten, wordt voor de eerste keer opgenomen in de gerenommeerde lijst. De fintech start-up komt binnen op plaats 46. CEO en mede-oprichter Stuart Frankel is erg verheugd op de goede waardering van zijn bedrijf. “De titel van CNBC Disrupter krijgen is een enorme eer voor ons. Het is een enorme waardering en een bevestiging dat ons platform voldoet aan de vraag naar het omzetten van moeilijke data in leesbare resultaten. Het is geweldig om in deze lijst van uitzonderlijke bedrijven te staan”, aldus Frankel aan Benzinga.

Blijven innoveren
Voor Personal Capital is al de tweede keer op rij dat ze in de lijst te vinden zijn; dit jaar staan ze op de achttiende plaats. De start-up biedt gratis software waarmee gebruikers al hun financiële accounts kunnen beheren. CEO Bill Harris is erg tevreden maar blijft nuchter. “Het is echt geweldig om voor het tweede jaar op rij erkend te worden als ‘financial innovator’. In de toekomst willen we onze technologie blijven gebruiken om financial planning toegankelijker te maken door lagere kosten te combineren met gepersonaliseerde investeringsplannen, zodat we een complete oplossing bieden voor het beheren van vermogens.” Voor Personal Capital is het erg belangrijk om snel in te spelen op nieuwe mogelijkheden. Zo hebben ze al een app gelanceerd voor de Apple Watch.

Over de schrijver

Marc Vervecken

Als student Marketingcommunicatie is Marc een actief schrijver met grote interesse in sport, ondernemen en de financiële sector. Zelf is hij erg actief op sociale media en blogs.

Related Articles