Innovaties in de financiële sector | FinanceInnovation
advert

Financiële productontwikkelaar Dazure lanceert Mo-Lotta

Dazure lanceert Mo-Lotta, een contentplatform waarop de financiële productontwikkelaar vrouwen door middel van storytelling op een laagdrempelige manier vertrouwd maakt met financiële producten. Op het platform wil het merk vooral producten aanbieden die in een hypotheekgesprek niet snel aan de orde komen.

“Nog steeds hebben vrouwen een behoorlijke kennisachterstand als het gaat om financiële producten”, vertelt Indra Frishert medeoprichter van Dazure. “Over de financiële gevolgen van bijvoorbeeld een scheiding denken vrouwen nog te vaak: ‘dat overkomt mij niet’, terwijl ze in die situatie wel gemiddeld een kwart van hun koopkracht verliezen.”

Herkenbare verhalen

Waar vrijwel alle banken en verzekeraars zich richten op een masculiene doelgroep met een strakke en zakelijke aanpak, kenmerkt Mo-Lotta zich door een open en vrouwelijke stijl. Door middel van herkenbare verhalen wordt op een laagdrempelige manier duidelijk wat het nut kan zijn van bepaalde financiële producten. Zo biedt het contentplatform concrete oplossingen voor mooie én schrijnende situaties. Frishert: “Met dit platform hopen we een grote groep mensen te informeren over de financiële gevolgen van bepaalde levensfasen en keuzes. We merken bijvoorbeeld dat een zwangerschap, vaker dan de aankoop van een huis, een moment is waarop mensen hun zaken financieel beter willen regelen, daarna is er immers iemand extra om voor te zorgen.”

Ook voor adviseurs

Via Mo-Lotta wil Dazure consumenten en financieel adviseurs aan het denken zetten door concrete oplossingen te bieden aan de hand van praktijkvoorbeelden. Het is mogelijk om via het platform zelf de verzekeringen van Dazure te vergelijken en af te sluiten. Adviseurs die hun hypotheekklanten wijzen op de verschillende risico’s kunnen hun klanten doorverwijzen naar Mo-Lotta. Andersom krijgt de adviseur vanuit het platform leads van consumenten die daar aangeven een adviesgesprek te willen. “De tijd van een hypotheekadviesgesprek is beperkt”, aldus Frishert. “Maar door gebruik te maken van dit platform, kan een financieel adviseur ook andere onderwerpen aansnijden die grote financiële gevolgen kunnen hebben.”

Tagged with:

Over de schrijver

Redactie

Dit artikel is geschreven door één van de redacteuren van FinnanceInnovation.nl . Wij zijn dagelijks op zoek naar nieuws en achtergronden over innovaties in de financiële sector. Volg @FinanceInno om op de hoogte te blijven!

Related Articles