Innovaties in de financiële sector | FinanceInnovation
advert

Dutch FinTech Awards: “Wij willen bitcoin toegankelijk maken”

Karsten Nilsen ziet kansen en boort markten aan die voor de buitenwereld nog onbekend zijn. Toen hij twee jaar geleden hoorde over bitcoin besloot hij in de materie te duiken. Dit resulteerde in de start van zijn nieuwe bedrijf CleverCoin.

Welk probleem lost jullie product op?
“Wij willen bitcoin toegankelijk maken. Met CleverCoin maken we het kopen en verkopen van bitcoins in West-Europa een stuk eenvoudiger. En daar profiteren zowel consumenten als fanatieke handelaren en bedrijven van. Met de bitcoin, en zeker nu er dus een beurs in Nederland is, zijn transacties naar het buitenland zo gepiept.”

Hoe maken jullie het concept tot een succes?
“Wij willen dé bitcoinbeurs van West-Europa zijn. De concurrentie is miniem. Voor ons is het dan ook vooral zaak om onze dienst aan de man te brengen en bekendheid te genereren. We moeten zorgen dat we zichtbaar en aanwezig zijn in de landen die tot ons afzetgebied horen en dat we het product en de dienst begrijpelijk maken. Want het is vooral nog de onbekendheid die ervoor zorgt dat men soms nog wat huiverig is om bitcoins te gebruiken.”

Hoe verdienen jullie geld met CleverCoin?
“Dat is heel eenvoudig: wij verdienen aan de transactiekosten. We stellen de infrastructuur beschikbaar en vragen daar een vergoeding voor. Gebruikers betalen voor een transactie overigens aanzienlijk minder dan via alternatieven: bij ons is het circa 0,3 procent versus 2 à 5 procent.”

Voor het volledig artikel, zie hier.

Tagged with:

Over de schrijver

Redactie

Dit artikel is geschreven door één van de redacteuren van FinnanceInnovation.nl . Wij zijn dagelijks op zoek naar nieuws en achtergronden over innovaties in de financiële sector. Volg @FinanceInno om op de hoogte te blijven!

Related Articles

1 Reactie

  1. Henk Bleekers 27 februari 2015 at 05:05

    Dat zal tijd worden. Bitcoin heeft de toekomst. Niet langer zullen banken de dienst uitmaken. Het wordt tijd dat de markt zelf bepaalt wat de waarde is van een produkt.