Innovaties in de financiële sector | FinanceInnovation
advert

Dutch Fintech Awards: “Wij helpen banken om te verbeteren in het digitale kanaal”

Met het Customer Experience Platform maakt fintech start-up Backbase het mogelijk voor banken om een volledig nieuwe klantervaring te leveren.

De verouderde systemen van banken zijn moeilijk te veranderen om klanten een optimale ervaring te bieden. Met het Customer Experience Platform, ook wel gekend als CXP, maakt Backbase hier korte metten mee. Met het platform bieden banken een volledig nieuwe beleving aan door snel te innoveren en ook zelf volledige controle te hebben. Dit alles zonder afhankelijk te zijn van een IT-afdeling of extern bureau. Hierdoor besparen de banken veel geld en kunnen ze de klanten een beduidend betere ervaring bieden. Veel banken verliezen steeds meer nichemarkten aan de kleine fintech-bedrijven, maar met Backbase kunnen ze een grote inhaalbeweging maken.

Welk probleem lost Backbase op?
De Jong: “Innovatie in het digitale kanaal staat bij alle financiële dienstverleners op nummer 1. Online en op mobiel is waar de klant actief is, dus hier moet ook de bank en de verzekeraar actief zijn en een perfecte service leveren. Door het ontkoppelen van de voorkant met de achterkant en het introduceren van een nieuwe presentatielaag op basis van het Backbase Customer Experience Platform krijgen banken eindelijk de mogelijk om te leveren wat nodig is in het digitale kanaal: een gebruikersvriendelijke, persoonlijke en relevante ervaring, die werkt op iedereen apparaat.”

Hoe maken jullie Backbase tot een succes?
“Wij leveren een product waar banken ook echt behoefte aan hebben door ze een betere positie te geven in het digitale kanaal. Banken weten namelijk dat ‘digital service’ de toekomst is. Onze relevantie maakt het een succes. Daarnaast werken we zoveel mogelijk samen met onze klanten. Ons product wordt in samenwerking met de klant ontwikkeld, waardoor we iets afleveren dat naadloos aansluit op wat de klant belangrijk vindt.”

Hoe ziet jullie verdienmodel eruit?
“Wij ontwikkelen software die financiële instellingen van ons kopen. Onze omzet wordt volledig bepaald door de afzet en gebruik van deze software.”

Waarom gaan jullie winnen?
“Digitalisering van bankendiensten is op dit moment focuspunt nummer één. Het feit dat wij de sector in belangrijke mate kunnen ontzorgen op dit gebied, maakt dat wij binnen de markt van fintech zeer veel impact hebben. Daarnaast bestrijken wij met ons business-to-bank product een groot deel van de markt waarmee we kunnen rekenen op veel draagkracht.”

De Dutch Fintech Awards werden op maandag 20 april uitgereikt. Meer informatie vindt je hier.

Over de schrijver

Marc Vervecken

Als student Marketingcommunicatie is Marc een actief schrijver met grote interesse in sport, ondernemen en de financiële sector. Zelf is hij erg actief op sociale media en blogs.

Related Articles

Plaats een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.