Innovaties in de financiële sector | FinanceInnovation
advert

Dutch Fintech Awards: “Wij bieden dé oplossing voor multi-channel retailers”

Steeds meer producten worden online aangeboden door fysieke retailers. Om dit te beheren heb je vaak twee kassasystemen nodig. CashOrCard verbindt al deze kassasystemen en bespaart de retailers veel tijd en geld.

Met een gratis online kassasysteem voor zowel Android als Apple integreert CashOrCard de kassa’s van de online en fysieke winkels. Hiermee kunnen retailers veel dubbel werk vermijden. Het kassasysteem is ideaal voor de beginners op de online markt. Dankzij de app is er een naadloze overgang tussen de fysieke en online winkel door verbinding te maken met e-commerceplatformen als Magento en SEOshop. “Bij CashOrCard draait het om gebruikersgemak en eenvoud”, aldus mede-oprichter en CEO John Staunton.

Welk probleem lost jullie concept op?
Staunton: “Het beheren van een fysieke winkel naast een webshop is erg complex en tijdrovend. Veel taken, zoals administratie, inventaris, rapportage en voorraadbeheer moeten hierdoor namelijk dubbel worden uitgevoerd. Wij bieden een oplossing waarmee multi-channel retailers deze omslachtigheid kunnen mijden.”

Hoe maken jullie dit idee tot een succes?
“Het concept van CashOrCard is opgezet door de oprichters – waar ik er een van ben – van Buzzoek, een dienst waarmee winkeliers klantprogramma’s kunnen beheren. Het lijkt een markt met hevige concurrentie, maar toch valt dit in werkelijkheid mee. Juist omdat wij de activiteiten van een multi-channel met ons kassasysteem integreren, onderscheiden wij ons van de concurrentie.”

Hoe verdienen jullie geld met CashOrCard?
“CashOrCard is een gratis app en wanneer de gebruiker meer functies willen hebben, kunnen ze die kopen in onze eigen ‘app-store’. Onze klanten kunnen een abonnement afsluiten voor de producten waar ze gebruik van willen maken, en betalen daar een maandelijkse fee voor. Wij bieden onze eigen software aan en voor de software van andere partijen sluiten we speciale deals.”

Waarom gaan jullie winnen?
“Ook al zijn er een aantal hele goede andere kandidaten waar ik van onder de indruk ben, denk ik dat wij een goede kans maken omdat ons concept toegankelijk is voor een zeer grote groep retailers. Het mkb is onze doelgroep, dus we kunnen nog enorm groeien. Ons online kassasysteem is simpel en kan overal waar je toegang tot internet hebt, gebruikt worden. Een gratis kassasysteem dat zo eenvoudig in gebruik is en online en fysieke winkels met elkaar integreert, is uniek op de markt.”

De Dutch Fintech Awards werden op maandag 20 april uitgereikt. Meer informatie vindt je hier.

Over de schrijver

Marc Vervecken

Als student Marketingcommunicatie is Marc een actief schrijver met grote interesse in sport, ondernemen en de financiële sector. Zelf is hij erg actief op sociale media en blogs.

Related Articles

Plaats een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.