Dutch Fintech Awards: “Het idee is zo eenvoudig dat iedereen altijd roept ‘waarom heb ik dat niet verzonnen?'”
— 27 maart 2015Een rekening ontvangen per mail en deze ook meteen kunnen betalen vanuit diezelfde mail. Dat is het concept waarmee AcceptEmail de markt wil veroveren.
Robert der Kinderen, commercieel directeur, wil met AcceptEmail de papieren facturen overbodig maken. Met hun service wordt het liegen over facturen verleden tijd. Alle betrokken partijen worden op een eenvoudige, snelle en duidelijke manier op de hoogte gehouden hun facturen en betalingen.
Welk probleem lost jullie product op?
Robert der Kinderen: “Rekeningen betalen is vaak gedoe. Acceptgiro’s en papieren rekeningen belanden in de fruitschaal en worden vergeten, of je moet inloggen op de website van je leverancier. Ook het overtypen van gegevens bij internetbankieren is omslachtig en tijdrovend. Wij geloven dat als je mensen verleidt om op tijd te betalen en alle drempels weghaalt, dat mensen dan ook sneller gáán betalen.”
Hoe maken jullie dit idee tot een succes?
“Onze service valt of staat bij veiligheid en gebruikersgemak. We doen er alles aan om te zorgen dat e-mails ongeschonden aankomen bij de ontvanger en op elke telefoon of computer geopend, gelezen en betaald kunnen worden. Wij willen trusted sender zijn van alle belangrijke e-mail serviceproviders en onlangs heeft Google ons toestemming gegeven om gebruik te maken van Action buttons om nog beter op te vallen in de inbox van de ontvanger. Nu we die producten goed in de markt hebben gezet, zetten we onze zinnen op het buitenland. We zijn bijvoorbeeld al actief in België en Engeland. Nu zijn we bezig om ook Duitsland en de VS te veroveren.”
Hoe gaan jullie geld verdienen met dit idee?
“We maken samen met de klant een AcceptEmail in zijn huisstijl. Alleen de vertrouwde betaalstrook is niet aan te passen; die ziet er – ongeacht de zender – altijd hetzelfde uit. Vervolgens sluiten we hen aan op ons systeem. Voor dit traject betalen verzenders eenmalig de implementatiekosten. Daarna betalen ze een abonnementsprijs voor de SaaS-dienst (Software-as-a-Service) en een paar cent per verzonden mail.”
Waarom gaan jullie winnen?
“De kracht van AcceptEmail bestaat uit focus en ogenschijnlijke eenvoud; het idee is zo eenvoudig dat iedereen altijd roept ‘waarom heb ik dat niet verzonnen?’ AcceptEmail verandert verder weinig aan bestaande werkwijzen voor verzenders maar maakt een groot verschil.”
Voor het volledige artikel, zie hier.