Betalingsdienst SumUp breidt uit
— 12 oktober 2015De Duitse concurrent van onder andere iZettle en PayPal heeft 10 miljoen euro aan investeringen binnen gekregen. Met deze investeringen gaat het fintechbedrijf de strijd aan met hun concurrenten door hun bereikgebied uit te breiden.
De investeringen in het bedrijf SumUp komen van verschillende partijen, onder andere het financiële bedrijf American Express en de Nederlandse Groupon. SumUp wil twee landen aan hun verspreidingsgebied toevoegen met deze investering waardoor ze in vijftien verschillende landen (over drie continenten) actief zullen zijn. Daarnaast wil het bedrijf nieuwe ondernemingen ondersteunen.
SumUp
SumUp heeft een mobiele applicatie en een PIN+ terminal ontwikkeld waarmee ondernemers betalingen kunnen verrichten. De applicatie is gratis te downloaden en de terminal wordt voor 79 euro aangeschaft. Daarna is men niet gebonden aan vaste kosten, wel moet de ondernemer per transactie 1,95 procent afdragen aan SumUp.
CEO David Klein focust zich vooral op midden- en kleinbedrijven en startende ondernemers, om hen verder te laten groeien. Dit gebeurt onder andere door eigen software en hardware te ontwikkelen gericht op de startende ondernemers en handelaren. Het is voor kleine ondernemers verstandiger om zo min mogelijk contact geld op zak te hebben en dus een goedwerkende systeem te hebben voor het doen van transacties.
Concurrentie
Drie jaar geleden heeft Klein dit bedrijf opgericht met de gedachte: “Ik wil mijn bedrijf ’s wereld grootste en beste maken.” Klein is al een veteraan in het vak en was betrokken bij het succes van Moneybookers (nu Skrill). SumUp heeft te maken met concurrenten zoals iZettle, PayPal en Payleven.