Innovaties in de financiële sector | FinanceInnovation
advert

Beloningssysteem Amazon-creditcard spoort aan tot 16% meer aankopen

Volgens een analyse van Consumer Intelligence Research Partners besteden kaarthouders van Amazon zestien procent meer per jaar dan Amazon Prime-leden die geen creditcard van Amazon hebben. De recent in de VS geïntroduceerde kaart is een nieuwe ontwikkeling in een al overvolle markt van beloningen en cashbackconstructies.

Hoewel vaste klanten van Amazon erg te spreken zullen zijn over de onlangs gelanceerde Amazon Prime Rewards Signature Visa-kaart, is het voor mensen die niet excessief veel winkelen op de website van de online retailreus minder geschikt.

Beloningspunten
Het grootste voordeel van de nieuwe kaart van Amazon is dat leden een effectieve korting (in de vorm van punten) van vijf procent krijgen op alles wat ze kopen bij Amazon.com. De kaart geeft tevens twee procent korting bij restaurants, benzinestations en drogisterijen. Tenslotte krijgen kopers een procent terug op alle andere niet-Amazon-aankopen. De punten kunnen worden gebruikt bij Amazon.com of afgelost door middel van ‘cashback’, cadeaubonnen of reizen bij partnerbank JPMorgan Chase.

De Prime Rewards-kaart is alleen te krijgen bij een Prime-lidmaatschap, dat 99 dollar per jaar kost. Maar Amazon geeft een extra stimulans: een cadeaukaart van 70 dollar, wat de kosten van het lidmaatschap van het eerste jaar terugbrengt tot 29 dollar.

Consumentisme
Beverly Harzog, credit card-expert en auteur van The Debt Escape Plan, waarschuwt dat mensen kunnen worden verleid om te veel uitgeven om de beloningspunten te krijgen. “Mijn zorg met deze kaart is dat het mensen stimuleert om een hoop spullen te kopen op Amazon,” vertelt Harzog. “Don’t go crazy om een paar procent terug te krijgen.”

Hoewel Amerikaanse huishoudens gemiddeld 622 dollar verdienen aan beloningspunten per jaar, profiteren de meeste gezinnen maar deels van deze punten. Ongeveer 205 dollar, of een derde van alle verdiende punten in een jaar, wordt niet wordt gebruikt volgens een rapport van Colloquy, een onderzoeksbureau voor loyaliteitsprogramma’s.

Over de schrijver

Redactie

Dit artikel is geschreven door één van de redacteuren van FinnanceInnovation.nl . Wij zijn dagelijks op zoek naar nieuws en achtergronden over innovaties in de financiële sector. Volg @FinanceInno om op de hoogte te blijven!

Related Articles