Innovaties in de financiële sector | FinanceInnovation
advert

Banken moeten innoveren voor de klant

Banken moeten niet voor zichzelf, maar voor de klant innoveren. Dat stelt Andius Teijgeler, directeur Communications & Sustainability van ABN Amro.

In een interview met banken.nl gaat de directeur verder in op innovatie in de bankenwereld. Zo zegt hij dat innovatie de klant en de maatschappij moet helpen en niet te ingewikkeld moet zijn. Een goed voorbeeld daarvan is mobiel bankieren, het is gemakkelijk en slaat aan. Ook Social Impact Bond krijgt veel positieve kritieken. Door middel van Social Impact Bond komt geld beschikbaar om de jeugdwerkloosheid te bestrijden.

Dialoog met klanten
“De meeste klanten zitten niet te wachten op een dialoog met de bank. Zij willen relevante adviezen en deskundigheid, naast correcte en snelle dienstverlening”, aldus Teijgeler. Op de Social Newsroom van ABN Amro zijn daarom dossiers te vinden over wonen en kredietverlening. Verder vindt de dialoog plaats met stakeholders, in de media en via blogs. Wel zouden zij nog meer dialoog uit de blogs willen halen.

 

Over de schrijver

Redactie

Dit artikel is geschreven door één van de redacteuren van FinnanceInnovation.nl . Wij zijn dagelijks op zoek naar nieuws en achtergronden over innovaties in de financiële sector. Volg @FinanceInno om op de hoogte te blijven!

Related Articles